Met Stichting Actie Calcutta naar India - Reisverslagen van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu Met Stichting Actie Calcutta naar India - Reisverslagen van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu

Met Stichting Actie Calcutta naar India

Na 2 en een half jaar geleden de uitdaging aangegaan te zijn van het verrichten van vrijwilligerswerk op een school voor kinderen met een beperking in Uganda, sta ik nu voor de volgende uitdaging!

Samen met vrijwilligersorganisatie SAC (Stichting Actie Calcutta) ga ik een aantal onderwijs gerelateerde projecten in India bezoeken.
SAC zet zich in voor de ontwikkeling van kansarme kinderen in India. Het doel van SAC is deze kinderen een kans te bieden op een betere toekomst door o.a. het financieel ondersteunen van hun schoolopleiding, zorg dragen voor sanitaire voorzieningen en het creëren van (beroeps)opleidingen. SAC vergaart hiervoor sponsorgelden en zetten deze uit in 3 provincies rondom Calcutta. De projecten worden elk jaar bezocht door vrijwilligers van SAC. Daadwerkelijk met de mensen in gesprek gaan en zien waar de behoeftes liggen maakt dat het sponsorgeld op de goede plaatsen terecht komt.
Het bezoek voor dit jaar staat gepland van 2 t/m 17 maart.
Ik ben uitgenodigd voor deze reis en heb als taak de verslaglegging van de gesprekken en de gemaakte afspraken.

Recente Reisverslagen:

20 September 2019

Online fotoboek bekijken

31 Maart 2019

Een update van de verslagen

16 Maart 2019

En dan nu de foto's én video's.

15 Maart 2019

Laatste dag in India 15 maart

14 Maart 2019

Dag 12 14 maart
Leontine

Ik ben Leontine Sanders. Leerkracht groep 1-2 aan bs Lambertus in Asten. Trotse moeder van 4 volwassen kinderen, 3 dochters en 1 zoon. Doordat zij nu op eigen benen staan ben ik in de gelegenheid om me vol overgave te geven aan de aan mij toevertrouwde kleuters. Als oud Klosser ligt mijn hart bij het jonge kind. De verwondering, bewondering, nieuwsgierigheid van kleuters maakt van elke dag dat ik met hen mag werken een feest. Twee en een half jaar geleden kreeg ik de kans om vrijwilligerswerk op een school in Uganda te doen, die kans heb ik met beide handen aangenomen en ik heb daar enorm fijne, leerzame weken gehad. Nu wacht mij een nieuwe uitdaging, ditmaal in India, waar ik onderwijsgerelateerde instellingen ga bezoeken samen met de vrijwilligers van SAC: Stichting Actie Calcutta.

Actief sinds 24 Jan. 2019
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 4309

Voorgaande reizen:

02 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Met Stichting Actie Calcutta naar India

Landen bezocht: